"Hertugindeprojektet" af Sabrina Jeffries

Skrevet af Marie Lorentzen

Beatrice Wolf har forliget sig med ,at et kærlighedsægteskab ikke ligger i kortene for hende. Kun en velhavende ægtemand vil kunne sikre hendes fremtid. Men sådan en er svær at finde, når man ikke har lært alle de uskrevne regler, der hører Londons selskabsliv til.. Da hertugen af Greycourt indvilliger i at hjælpe Beatrice med at blive en rigtig lady, ser han det udelukkende som en familietjeneste. Mange års erfaring har gjort Grey til en mester i at navigere selskabslivet og sæsonens baller, men hans fortid har lært ham, at man bedst beskytter sig selv ved ikke at lade andre komme for tæt på. Men til takten fra dansetimerne og jo mere Grey og Beatrixe lærer hinanden at kende, begynder han alligevel at mærke følelserne trænge på. Og Beatrice mærker, at der inde bag Greys lag af arrogance findes en anden side af ham end den, han normalt viser omverdenen. Hun kan ikke fornægte tiltrækningen, heller ikke selvom hun ved, at den tilknappede hertug næppe er ægteskabsmateriale…

Jeg har egentligt haft en stor læsepause fra disse historiske kærlighedsbøger, selvom der efterhånden er kommet en del gode forfatterskaber på banen, som virkelig viser et talent inden for denne genre. Så jeg var meget spændt på, hvad denne bog ville byde på. Men jeg synes virkelig at bagsideteksten havde talt til mig, så var spændt på at komme i gang med den. Jeg vil sige, at jeg bliver ret hurtigt introduceret til personerne og handling og det er virkelig godt. Jeg havde noget svært ved lige at navigere i navne og familie sammenhængen og synes ikke stamtræet hjalp mig særlig meget i starten, men det blev bedre.

Jeg kunne rigtig godt lide alle de personer, som vi møder i bogen. Jeg kunne særligt lide både Beatrice og Grey, som vi i denne bog kommer tæt på. De havde en rigtig god kemi og alt føltes meget naturligt i den måde, de er sammen og hvordan tingene mellem dem udvikler sig. Det var rigtig sjovt at høre om nogle af de uskrevne regler, som der er for kvinder, når de skulle finde sig en ægtemand i dette selskabsliv.

Bogen byder også på en del spænding i løbet af historien, fordi der er både hemmeligheder hos Beatrice og hos Grey i form af deres fortid, som først bliver kendt, jo længere tid, vi har kendt dem. Samtidig er der en mordgåde som hovedpersonerne ønsker at finde ud af, og uden at komme med en spoiler, så vil jeg sige, at jeg godt kunne lide, hvor denne endte, og jeg er spændt på at finde ud af mere.

Jeg glæder mig allerede en del til næste bog, fordi man allerede har fået et ret godt indblik i de næste 2 hovedpersoner, og jeg kunne allerede mærke kemien i mellem dem. Men jeg glæder mig også til at lære Beatrices bror endnu bedre at kende, fordi jeg synes, han allerede i den første bog er ret interessant. Hertugindeprojektet kan alene anbefales herfra, der var ikke andet end et lidt for dårligt stamtræ i starten. Jeg kan ikke sætte min finger på andet i denne bog. og jeg glæder mig kun til at få mere fra forfatteren.

Tak til forlaget Flamingo for anmeldereksemplaret.

Forfatter: Sabrina Jeffries

Forlag: Flamingo