"Hvorfor ikke?" af Carey Heywood

Skrevet af Marie Lorentzen

Reilly er hende, alle piger gerne vil være venner med og hende alle mænd vil date. Men sådan har det ikke altid været. Da Reilly gik i high School, var hun stormende – og hemmeligt – forelsket i den lidt ældre Trip. Trip anede knap at Reilly eksisterede, og da han blev færdig med skolen, flyttede han fra byen. Men Trip uddannede sig i politiet, blev Reilly Ferncliffs feterede tv-journalist og ikke så lidt af en berømthed. Trip flytter tilbage til byen da han får ansættelse ved politiet. Da Reilly og Trip tilfældigt mødes på skolens legeplads efter en begravelse er den gensidige tiltrækning uomgængelig og inden længe er det officelt et par. De to er uadskillige og inden længe bliver Reilly gravid. Men en helt almindelig sommerdag hvor alt er som det plejer indtræffer katastrofen. Noget går galt på tv-stationen og Trip må træde i karakter og affyrer sit våben flere gange og tingene bliver aldrig som før.

Man har jo mødt Reilly i de andre bøger og jeg glædede mig meget til at få hendes historie. Jeg må indrømme at det ikke lige var der jeg havde set hende ende, men jeg synes det alt i alt fungerede rigtig godt. Vi kender en del af omgivelserne og de andre personer så det fungerede rigtig godt, fordi man fik ikke hele forhistorien igen og igen, forfatteren går ud fra at du er med på beatet til Reillys historie hvilket jeg synes er rigtig fint.

Jeg havde ikke den store relation til Trip, måske fordi jeg ikke havde set ham komme ind i historien igen, men det fungerede egentligt rigtig fint at han gjorde. Der var en sød forhistorie til dem og jo mere man hører til Trip jo bedre kan man lide ham. Jeg synes tingene går ret stærkt i mellem. De når at mødes en dag til at det er fuldt alvor den næste og det havde jeg det en lille smule svært med. Men det er nok fordi jeg har forelsket mig en del en ’Slow burn’ genren og det kan man ikke kalde denne kærlighedshistorie.

Men med det så sagt så var der nogle ret spændende ting som sker, samtidig også en del sørgelige ting og der kunne jeg virkelig godt lide helingsprocessen som Reilly gennemgår. Jeg kunne dog godt have brugt en lille smule tidshorisont særligt hen i mod slutning af bogen. Hvis man har læst de andre bøger så synes jeg helt sikkert ikke man kommer udenom Reillys historie og med de andre elementer og hovedpersonerne kan man kun anbefale den.

Tak til forlaget Palatium Books for anmeldereksemplaret.

Forfatter: Carey Heywood

Forlag: Palatium Books